• OMX Baltic0,02%261,86
  • OMX Riga−1,06%872,49
  • OMX Tallinn0,13%1 686,24
  • OMX Vilnius−0,17%1 010,36
  • S&P 5000,00%5 745,37
  • DOW 300,00%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,27%8 307,36
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,39
  • OMX Baltic0,02%261,86
  • OMX Riga−1,06%872,49
  • OMX Tallinn0,13%1 686,24
  • OMX Vilnius−0,17%1 010,36
  • S&P 5000,00%5 745,37
  • DOW 300,00%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,27%8 307,36
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,39
  • 27.01.15, 09:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti idufirmad said 70 miljonit eurot

Eelmisel aastal investeeriti Eesti idufirmadesse kokku 70,4 miljonit eurot, mis on 2,3 korda rohkem kui 2013. aastal.
Thomas Padovani juhtimisel sai reklaamivõrgustik AdCash mullu Eesti idufirmadest suurima investeeringu.
  • Thomas Padovani juhtimisel sai reklaamivõrgustik AdCash mullu Eesti idufirmadest suurima investeeringu. Foto: Andres Haabu
Garage48 eestvedamisel koostatud kokkuvõttest selgub, et tehingute maht on aastaga küll kasvanud, kuid tehingute hulk on kahanenud – mullu toimus 35 tehingut ehk kuus vähem kui aasta varem.
Mullu kohalikesse idudesse investeeritud 70 miljonist eurost tuli Eesti investoreilt ainult 7,1 miljonit. Eesti kapitali osatähtsus on aasta-aastalt vähenenud. Kui 2006. aastal tulid kõik investeeringud Eestist, neist enamik Skype'i endiste töötajate Ambient Sound Investmentsilt, siis tunamullu oli Eesti raha osakaal kogusummast 20%, mullu aga ainult 10%. Silma jäävad endiselt Skype'i taustaga investorid, samuti riigiettevõte SmartCap.
Investeeringud Eesti idufirmadesse.
  • Investeeringud Eesti idufirmadesse.
Eelmise aasta suurim investeering tuli reklaamivõrgustikule AdCash, mis sai 20 miljonit eurot Prantsuse riskikapitalifirmalt Naxicap Partners. Siiani üsna varjus olnud ettevõttele oli see esimene rahakaasamine.
Suuruselt järgmine oli 18,4 miljoni eurone rahasüst valuutaülekandeid pakkuvasse TransferWise'i. Tehinguga lisandus ettevõttele uus investor – maailmakuulus suurärimees Richard Branson. Investeerimisringis osalesid ka senised investorid Valar Ventures, IA Ventures, Index Ventures, TAG ja Kima Ventures.
Kolmandale kohale platseerus virtuaalselt proovikabiini arendav Fits.me, mis sai 7 miljonit eurot. Erinevalt eelmistest tehingutest oli siin mängus ka kohalik kapital Arengufondi investeerimisettevõttest SmartCap, mis oli ka varem idufirmasse investeerinud. Nende panus sel korral oli 200 000 eurot.
2014. aasta suurimad tehingud.
  • 2014. aasta suurimad tehingud.
Eestlaste tehtud suurim investeering oli SkeletonTechi, mille üks investoreid UP Invest panustas 2,2 miljonit eurot. Superkondensaatorite arendaja ja valmistaja juulis saadud investeering oli kokku 3,9 miljonit eurot, teisi investoreid ei ole avaldatud.
Eestlaste investeeringute nimistus järgmisena tuleb kaks 700 000 euro suurust rahasüsti. Üks läks aprillis keeleõppeprogrammile Lingvist, mis kaasas kokku 1 miljoni jagu kapitali. Kohalikest investeerisid idufirmasse SmartCap ja mitmed ingelinvestorid.
Teine sama suur summa läks eestlastelt taksoteenust pakkuvale Taxifyle, mis kaasas mullu detsembris 1,4 miljonit eurot. 700 000 euro sees olid investeeringud näiteks AdCashilt ja ingelinvestoritelt Indrek Kaselalt ja Rain Rannult.
TransferWise'i 51,6 miljoni eurose tehinguga on juba praegu täidetud 70% eelmise aasta kogu investeeringute mahust. Kui vaadata veel, et iga aastaga on Eesti idudesse tehtud investeeringute summa kasvanud 20–30 miljoni euro võrra, võib oodata, et sel aastal saavad Eesti start-up'id kokku ca 150 miljoni euro eest investeeringuid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:38
Tele2 näide: põlvkondade vastandamine tööelus edasi ei vii, oluline on leida ühisosa
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele